Bra att veta
14 dagars öppet köp

Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, räknat från första leverantillfället.

Låg fraktkostnad

Fraktfritt vid order över 1000 kr samt en enhetsfrakt på 49 kr för order under 1000 kr. För takboxar erbjuder vi en enhetsfrakt på 495 kr per box. Du måste köpa till frakten då den inte knyts till produkten automatiskt. Takboxar som köps utan frakt kommer inte skickas.

I lager

Alla varor skickas från vårt lager och tack vare goda relationer med våra leverantörer kan vi skicka varor inom 24 timmar från ordertillfälle. Detta innebär att vi inte har allt fysiskt i lager.

Besöka vår butik

Vi har en 1000m2 butik i Askim, Göteborg som du är välkommen att besöka. 15000 artiklar i lager men eftersom vår webshop inte speglar vårt fysiska lager kan det vara en god ide att höra med oss så att de varor du är ute efter finns i lager.

Snabb leverans

Varorna skickas inom 24 timmar från det att ordern är mottagen. Detta gäller vardagar.

Säker betalning

Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med bank- och kreditkort som Visa, Mastercard. Vi tycker det är viktigt att ni känner er trygg vid köp hos oss och samarbetar därför med DIBS som är Nordens ledande betalväxel vid köp via internet. Om du känner dig osäker med kortköp kan vi även erbjuda köp med faktura via Klarna.

Köpvillkor

Så här går det till när du köper på www.ssbilbehor.se.

Välkommen till SS Marin & Bilbehör AB Webshop

Navigera: Sök i önskad kategori efter produkt. Klicka därefter på bild eller "mer info" för att läsa mer om produkten. Här finns möjlighet att skriva ut eller länka vidare på alla produkter. Se även bifogade filer då många av våra produkter har länkade manualer.

Köp: Väljer du att köpa en vara klicka på köp knappen och varan hamnar i varukorgen. Väl i varukorgen kan du ändra eller ta bort varan. Det är också här du ser vad fraktkostnaden blir.

Betala: När du är nöjd och vill genomföra ditt köp väljer du betalnings typ. Klickar i att du godkänner köpvillkoren och avslutar med knappen godkänn och gå vidare. Därefter geomförs ditt köp och du får en bekräftelse på angiven e-post adress.

Har du några problem är vi bara ett telefonsamtal 031-289150 eller e-post webshop@ssbilbehor.se bort.

Lycka till!

Köpvillkor - Leverans i Sverige
Vi välkomnar både privatpersoner och företag att handla i vår Webshop. Alla priser som anges är inklusive moms och gjorda beställningar är bindande. Priserna på sidan ändras löpande men det är priset som anges vid beställning som är gällande, med reservation för felskrivningar och slutförsäljning. Vi levererar enbart inom Sverige. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa varor hos oss. SS Bilbehör AB reserverar sig för eventuella felskrivningar på denna websida. Vi kan heller inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Varorna i vår webshop finns även till försäljning i butik, vilket innebär att varorna kan bli översålda. Vi reserverar oss för slutsålda varor. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi anledningen till detta via E-post. Alla försök till bedrägeri polisanmäls och SS Bilbehör AB förbehåller sig därför rätten att häva ett köp om misstanke föreligger, samt att hävda varor förblir SS Bilbehör AB egendom, tills dess att varorna är fullt betalade.

Omtanke om miljön
Ibland kan det hända att du får dina varor levererade i begagnade kartonger som vi återanvänt. Vi ser det som självklart att använda dessa och spara på naturens resurser.

Leveranstid
Varorna skickas från vårt lager normalt inom 24 timmar vardagar från det att vi fått din beställning. Sedan behöver vår speditör 1-3 dagar för att nå destinationen beroende på var i landet paketet skickas. Under högsäsong kan vi behöva någon extra dag för att skicka ditt gods. Om leveransförsening skulle uppstå kontaktar vi dig om annan leveranstid. Om inte denna passar har kunden möjlighet att häva sitt köp.

Alla beställningar ska ske genom vår webshop. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. Skulle varan vara slut eller inte kan levereras inom utlovad tid har du alltid rätt att häva ditt köp.

Beställningen är bindande och har beställningen gjorts av misstag måste kunden omedelbart kontakta oss för att häva köp. webshop@ssbilbehor.se. Vid avbeställning efter att varor skickats från vårt lager utgår alltid en frakt och expeditionsavgift som faktureras kunden.

Frakt
Vi skickar våra paket med DHL. Fraktfritt vid order över 1000 kr samt en enhetsfrakt på 49 kr för order under 1000 kr. För paket under 20kg som inte är skrymmande kommer paketet till dig genom någon av DHL:s 1300 service points (Utlämningsställe) runt om i Sverige. Val av utlämningsställe görs automatiskt när vi bokar frakten. Om du har önskemål av annat DHL service point går det bra att meddela oss detta så ändrar vi ombud. När paketet är klart för avhämtning hos ombudet kommer du att få en SMS avisering till det mobilnummer du uppgett. En del mindre varor skickas från oss via Posten i vadderat kuvert. För större gods skickar vi DHL paket alt. stycke gods med telefonavisering vilket gör att du som kund får möjlighet att med DHL avtala om lämpligt tidpunkt för mottagandet av varorna. Vill ni att varorna ska skickas med DHL paket (företagspaket) till angiven adress var vänlig kontakta oss.
För alla Takboxar gäller frakt om 595 kr som kan köpas till under produktkategorin Takboxar. Boxar som köps utan denna frakt kommer inte att skickas.

Leveransadress
Du kontaktar oss via vår mail eller telefon. Genom att skriva ett meddelande till oss i meddelanderutan under orderinformation i kassan har vi möjlighet att hjälpa er om fakturaadress och leveransadress inte är samma. Detta har vi gjort för våra kunders egen säkerhet.

Kortbetalning
Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med bank- och kreditkort som Visa och Mastercard.
Vi tycker det är viktigt att ni känner er trygg vid köp hos oss och samarbetar därför med DIBS som är Nordens ledande betalväxel vid köp via internet. DIBS är certifierade av såväl svenska som utländska banker och kortföretag för sin höga säkerhetsnivå. All information som rör er betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av SS Bilbehör AB. För att genomföra en kortbetalning krävs ett Svenskt kort och en Svensk IP-adress.

Kortbetalningar och 3D secure
www.ssbilbehor.se använder 3D Secure för sina kortbetalningar.
3D Secure är en teknisk standard framtagen av Visa och MasterCard i syfte att ge
kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på Internet. Koden,
som även kallas CVC-kod Mastercard/Eurocard) eller CVV-kod (VISA), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort.
Visa har tagit fram en metod för autentisering av köpare vid Internethandel, 3D Secure. Det är en global standard som hittills också har anammats av Mastercard. Metoden fungerar så, att när en kund, som är ansluten till 3D Secure, ska betala för sin vara med VISA eller
Mastercard, ombeds kunden att styrka sin identitet (läs ovan CVV-kod). Via en länk till
banken legitimerar sig kunden precis som vid ett Internetbankärende och kunden kan sedan godkännas för köp hos webbutiken.

Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

•Få alltid varan innan du betalar
•Betalningstid - alltid 14 dagar
•Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
•Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
•Ladda ner dina fakturor från klarna.se
•Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 39 kr per köp.

Klarna Köpvillkor Faktura

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 00 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till mailto:info@klarna.se

Öppet köp & Reklamation

Ångerrätt
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, räknat från första leverantillfället. Varan ska vara i oanvänt skick och i obruten originalförpackningen. Orginalförpackningen ska vara hel och oskadad annars gäller inte returrätten. Använd därför alltid ytteremballage vid retur av varor. Skriv, klistra, tejpa inte på varans orginalemballage.
Köparen står själv för kostnaden samt transportrisken vid retur och byte. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är använd och uppfyller övriga krav i Köpvillkoren betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna. Eventuella avgifter återbetalas ej. Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten. Får vi tillbaka paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader, befintlig frakt samt en hanteringskostnad på 200 kr.

• Om du vill returnera en vara.
1. Fyll i returformuläret. Returformulär laddar du ner här
2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss. Du betalar returfrakten.
Adressen är: SS Bilbehör AB, Datavägen 63, 436 32 Askim.
3. När vi fått returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna på ditt bankkonto, som du angivit i bifogat returformulär. Vid byte eller retur står du för transportrisken.

• Om du vill byta en vara.
1. Ring alltid Kundtjänst på 031-289150 om du vill byta en vara så att vi kan reservera
den nya varan åt dig. Om du inte gör detta riskerar du att det du vill ha tar slut innan vi hinner registrera bytet. Var vänlig och ha ditt kundnr och ordernr framme när du ringer.
2. När du pratat med Kundtjänst fyller du i returformuläret som du laddar ner här, Returformulär.
3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss. Du betalar returfrakten.
Adressen är: SS Bilbehör AB, Datavägen 63, 436 32 Askim.
4. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare debiteras kostanden för detta enligt överenskommelse med kunden. Är en vara billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden på ditt bankkonto som du angivit i retursedeln. Vid byte eller retur står kunden för transportrisken.

• Om du vill reklamera en vara.
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler
som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se.

1. Ring Kundtjänst på 031- 289150 eller e-posta till webshop@ssbilbehor.se så snart du
upptäcker felet.
2. När du pratat med Kundtjänst fyller du i anvisat returformulär.
3. Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med returformuläret till anvisad adress. Bifoga även ett kvitto på returfrakten så återbetalar vi dig också för detta om reklamationen är godkänd. När vi fått varan och godkänt reklamationen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Var nog med att lämna ditt bankkontonummer på retursedeln, pengarna återbetalas inom 30 dagar.

Garmin Service/Reklamation
All service/reklamationer skall registreras på www.garmin.com/se/service/. Allt som registreras på nätet får ett RMA nummer vilket gör att ni kan söka efter status på enheten. Görs inte detta tar servicen längre tid. Därefter skickas varan till oss eller direkt till Garmin. Ledtiden förkortas om varan skickas direkt till Garmin dessutom kan kunden följa statusen på servicen via Garmins hemsida.

Garmin Support
Telefon 0774 45 20 20

Lowrance Support
Telefon: Utanför garanti ärenden Hi-Tronic +46 300 316 00
Telefon: Garanti ärenden Navico +46 31 726 14 00

Skadade paket
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det så ska du genast anmäla till den som lämnar ut paketet. Kontakta sedan oss om varan i paketet är skadat.

Ej avhämtade varor
En beställning är ett avtal mellan oss och våra kunder. Får vi tillbaka paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader, befintlig frakt samt en hanteringskostnad på 200 kr. Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten.

Säkra sidor
www.ssbilbehor.se använder Secure Socket Layers - SSL i samband med att kunden registrerar sig till kunden bekräftat sitt köp i kassan.
För att skydda ekonomisk och annan information under överföringen används ofta Secure
Socket Layers, SSL. SSL kan användas dels för att under överföringen skydda informationen genom kryptering och dels för att verifiera identiteten hos båda ingående parterna. Det vanligaste är dock att SSL används för att verifiera säljarens identitet. En SSL-förbindelse kännetecknas av ett låst hänglås i webbläsarens nedre kant och att webbadressen börjar med https.

Personuppgifter
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av SS Bilbehör AB i egenskap av personuppgiftsansvarig.
Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. SS Bilbehör AB kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.
Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

Reservation
SS Bilbehör AB reserverar sig mot felaktigheter och felskrivningar i innehåll och priser i webshop och uppskattar tips om detta för möjliggöra korrekt information.

Cookies
Vi använder oss av cookies. Cookie-filen innehåller information om: vilka webbsidor du besökt, vilka inställningar du gjort på webbplatsen, hur länge du stannat på webbplatsen etc. Cookien ser endast den webbläsare som du använder vid besöket.

Lagar och rekommendationer
Vi följer tillämpliga bestämmelser i marknadsföringslagen, konsumentköplagen, prisinformationslagen, distansavtalslagen, konsumentkreditlagen, personuppgiftslagen och annan svensk lagstiftning samt god sed enligt Internationella Handelskammarens regler. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Force Majeure
SS Bilbehör AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt
detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och
omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande
omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller
ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Senast sålda produkter
Calix Kupevärmare Slim Line 1600W
Calix Kupevärmare Slim Line 1600W
950 kr 595 kr
Calix Kupevärmare Slim Line 1800W
Calix Kupevärmare Slim Line 1800W
990 kr 890 kr
CTEK MXS 5.0 POLAR - 12V, 5A Batteriladdare
CTEK MXS 5.0 POLAR - 12V, 5A Batteriladdare
1.120 kr 795 kr

Nyheter

2017-09-06

Kampanj Lowrance Elite Ti

Upp till 2900 Kr Cashback på plottrar från Elite Ti när de köps med utvalda Lowrance givare.
2017-09-06

Höstkampanj Simrad NSS

Upp till 3900 Kr Cashback på NSS evo3 - plottrar när de köps med utvalda Simrad-produkter.
2017-08-17

Nya regler för Hummerfisket säsongen 2017

Havs- och vattenmyndigheten, HaV, har fattat beslut om nya regler för hummerfisket från och men hösten 2017. Beslutet innebär bland annat minskning av antalet tillåtna redskap, kortare fiskesäsong och höjt minimimått.