SS Marin & Bilbehör AB, Köpvillkor för webshop, www.ssbilbehor.se
Bra att veta
14 dagars öppet köp

Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, räknat från första leverantillfället.

Låg fraktkostnad

Fraktfritt vid order över 1000 kr samt en enhetsfrakt på 69 kr för order under 1000 kr. För skrymmande gods kan särskild fraktavgift tillkomma som väljs på produkten.

I lager

Alla varor skickas från vårt lager och tack vare goda relationer med våra leverantörer kan vi normalt skicka varor inom 24 timmar från ordertillfälle. Detta innebär att vi inte har allt fysiskt i lager.

Besöka vår butik

Vi har en 1000m2 butik i Askim, Göteborg som du är välkommen att besöka. 15000 artiklar i lager men eftersom vår webshop inte speglar vårt fysiska lager kan det vara en god ide att höra med oss så att de varor du är ute efter finns i lager.

Snabb leverans

Varorna skickas normalt inom 24 timmar från det att ordern är mottagen. Detta gäller vardagar.

Säker betalning

Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med Klarna Checkout. Klarna Faktura, Senare eller Delbetalning. Kort betalning, Direktöverföring bank eller Bankkonto. Valet gör du enkelt i kassan.

Köpvillkor

Så här går det till när du köper på www.ssbilbehor.se.

Välkommen till SS Marin & Bilbehör AB Webshop

Navigera: Sök i önskad kategori efter produkt. Klicka därefter på bild eller "mer info" för att läsa mer om produkten. Här finns möjlighet att skriva ut eller länka vidare på alla produkter. Se även bifogade filer då många av våra produkter har länkade manualer.

Köp: Väljer du att köpa en vara klicka på köp knappen och varan hamnar i varukorgen. Väl i varukorgen kan du ändra eller ta bort varan. Det är också här du ser vad fraktkostnaden blir.

Betala: När du är nöjd och vill genomföra ditt köp väljer du betalnings typ, klickar i "gå till betalning". När du klickat "gå till betalning godkänner du även Klarnas samt SS Marin & Bilbehör AB köpvillkor. Därefter geomförs ditt köp och du får en bekräftelse på angiven e-post adress.

Har du några problem är vi bara ett telefonsamtal 031-289150 eller e-post webshop@ssbilbehor.se bort.

Lycka till!

Köpvillkor - Leverans i Sverige
Vi välkomnar både privatpersoner och företag att handla i vår Webshop. Alla priser som anges är inklusive moms och gjorda beställningar är bindande. Priserna på sidan ändras löpande men det är priset som anges vid beställning som är gällande, med reservation för leveransförseningar, slutförsäljning, prisjusteringar och felskrivningar. Vi levererar enbart inom Sverige. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa varor hos oss. SS Bilbehör AB reserverar sig för eventuella felskrivningar på denna websida. Vi kan heller inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Varorna i vår webshop finns även till försäljning i butik, vilket innebär att varorna kan bli översålda. Vi reserverar oss för slutsålda varor. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi anledningen till detta via E-post. Alla försök till bedrägeri polisanmäls och SS Bilbehör AB förbehåller sig därför rätten att häva ett köp om misstanke föreligger, samt att hävda varor förblir SS Bilbehör AB egendom, tills dess att varorna är fullt betalade.

Omtanke om miljön
Ibland kan det hända att du får dina varor levererade i begagnade kartonger som vi återanvänt. Vi ser det som självklart att använda dessa och spara på naturens resurser.

Leveranstid
Varorna skickas från vårt lager normalt inom 24 timmar vardagar från det att vi fått din beställning. Normalt behöver vår speditör sedan 1-5 dagar för att nå destinationen beroende på var i landet paketet skickas. Under högsäsong kan det tillkomma ytterligare dagar för att skicka ditt gods. Om leveransförsening skulle uppstå kontaktar vi dig om annan leveranstid. Om inte denna passar har kunden möjlighet att häva sitt köp.

Alla beställningar ska ske genom vår webshop. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. Skulle varan vara slut eller inte kan levereras inom utlovad tid har du alltid rätt att häva ditt köp.

Beställningen är bindande och har beställningen gjorts av misstag måste kunden omedelbart kontakta oss för att häva köp. webshop@ssbilbehor.se. Vid avbeställning efter att varor skickats från vårt lager utgår alltid en frakt och expeditionsavgift som faktureras kunden.

Frakt
Vi skickar våra paket med DHL. Fraktfritt vid order över 1000 kr samt en enhetsfrakt på 69 kr för order under 1000 kr. För paket under 20kg som inte är skrymmande kommer paketet till dig genom någon av DHL:s 1300 service points (Utlämningsställe) runt om i Sverige. Val av utlämningsställe görs automatiskt när vi bokar frakten. Om du har önskemål av annat DHL service point går det bra att meddela oss detta så ändrar vi ombud. När paketet är klart för avhämtning hos ombudet kommer du att få en SMS avisering till det mobilnummer du uppgett. En del mindre varor skickas från oss via Posten i vadderat kuvert. För större gods, skrymmande eller farligt gods skickar vi DHL paket, stycke eller home delivery med telefonavisering vilket gör att du som kund får möjlighet att med DHL avtala om lämpligt tidpunkt för mottagandet av varorna. För denna typ av gods tillkommer i vissa fall fraktavgift. Vill ni att varorna ska skickas med DHL paket (företagspaket) till angiven adress var vänlig kontakta oss.

Leveransadress
Du kontaktar oss via vår mail eller telefon. Genom att skriva ett meddelande till oss i meddelanderutan under orderinformation i kassan har vi möjlighet att hjälpa er om fakturaadress och leveransadress inte är samma. Detta har vi gjort för våra kunders egen säkerhet.

Betalning
Vi använder Klarna säkra betalningar och checkout lösning. Det ger dig som kund den enklaste och säkraste lösningen för dig som kund tycker vi. Dessutom har Klarna en APP för enkelt följa din köp.
med Klarna kan du välja att betala direkt med kort eller bankkonto. Med Klarna faktura får du dina varor först och betalar senare. Klarna delbetalning kan du själv välja betalningsplan 6, 12, 24 månader eller delbetalning.

Är det problem med din betalning kontaktar du klarna direkt via denna länk.

Klarna Kundservice

Klarna Köpvillkor Faktura

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 00 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till mailto:info@klarna.se

Öppet köp & Reklamation

Ångerrätt
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, räknat från första leveranstillfället. Varan ska vara i oanvänt skick och i obruten originalförpackningen. Originalförpackningen ska vara hel och oskadad annars gäller inte returrätten. Använd därför alltid ytteremballage vid retur av varor. Skriv, klistra, tejpa inte på varans originalemballage.
Köparen står själv för kostnaden samt transportrisken vid retur och byte. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är använd och uppfyller övriga krav i våra köpvillkor betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna. Eventuella avgifter återbetalas ej. Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten. Får vi tillbaka paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader, befintlig frakt samt en hanteringskostnad på minst 244 kr.

• Om du vill returnera en vara.
1. Fyll i returformuläret. Returformulär laddar du ner här
2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss. Du betalar returfrakten.
Adressen är: SS Bilbehör AB, Datavägen 63, 436 32 Askim. Tänk på att skicka till företaget och inte till ett utlämningsställe.
3. När vi fått returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna på ditt bankkonto, som du angivit i bifogat returformulär. Vid byte eller retur står du för transportrisken.

Tänk på att för att de returnerade produkterna ska kunna anses som oanvända måste dessa vara i väsentligt oförändrat skick. När använda varor returneras kommer vi göra en värdeutvärdering av varan. Du kommer sedan få pengar tillbaka för varan minus värdeavdraget enligt lag. Värdeminskningen kan sträcka sig upp till 100 % i det fall varan inte går att sälja igen.

• Om du vill byta en vara.
1. Ring alltid Kundtjänst på 031-289150 om du vill byta en vara så att vi kan reservera
den nya varan åt dig. Om du inte gör detta riskerar du att det du vill ha tar slut innan vi hinner registrera bytet. Var vänlig och ha ditt kundnr och ordernr framme när du ringer.
2. När du pratat med Kundtjänst fyller du i returformuläret som du laddar ner här, Returformulär.
3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss. Du betalar returfrakten.
Adressen är: SS Bilbehör AB, Datavägen 63, 436 32 Askim.
4. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare debiteras kostanden för detta enligt överenskommelse med kunden. Är en vara billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden på ditt bankkonto som du angivit i retursedeln. Vid byte eller retur står kunden för transportrisken.

Tänk på att för att de returnerade produkterna ska kunna anses som oanvända måste dessa vara i väsentligt oförändrat skick. När använda varor returneras kommer vi göra en värdeutvärdering av varan. Du kommer sedan få pengar tillbaka för varan minus värdeavdraget enligt lag. Värdeminskningen kan sträcka sig upp till 100 % i det fall varan inte går att sälja igen.

• Om du vill reklamera en vara.
Vid hantering av reklamationer tillämpas distansavtalslagen. För att läsa om vilka regler
som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se.

1. Ring Kundtjänst på 031- 289150 eller e-posta till webshop@ssbilbehor.se så snart du
upptäcker felet.
2. När du pratat med Kundtjänst fyller du i anvisat returformulär.
3. Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med returformuläret till anvisad adress. Bifoga även ett kvitto på returfrakten så återbetalar vi dig också för detta om reklamationen är godkänd. När vi fått varan och godkänt reklamationen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Var nog med att lämna ditt bankkontonummer på retursedeln, pengarna återbetalas inom 30 dagar.

Garmin Service/Reklamation
All service/reklamationer skall registreras på Garmin | Sverige | Supportcenter. Allt som registreras på nätet får ett RMA nummer vilket gör att ni kan söka efter status på enheten. Görs inte detta tar servicen längre tid. Därefter skickas varan till oss eller direkt till Garmin. Ledtiden förkortas om varan skickas direkt till Garmin dessutom kan kunden följa statusen på servicen via Garmins hemsida.

Garmin Support
Telefon 031-363 1001
Garmin | Sverige | Supportcenter

Lowrance Support
Telefon: Utanför garanti ärenden Hi-Tronic +46 300 316 00
Telefon: Garanti ärenden Navico +46 31 726 14 00

Skadade paket
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det så ska du genast anmäla till den som lämnar ut paketet. Kontakta sedan oss om varan i paketet är skadat.

Ej avhämtade varor
En beställning är ett avtal mellan oss och våra kunder. Får vi tillbaka paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader, befintlig frakt samt en hanteringskostnad på 244 kr. Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten.
Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och debiteras automatiskt.

Säkra sidor
www.ssbilbehor.se använder Secure Socket Layers - SSL i samband med att kunden registrerar sig till kunden bekräftat sitt köp i kassan.
För att skydda ekonomisk och annan information under överföringen används ofta Secure
Socket Layers, SSL. SSL kan användas dels för att under överföringen skydda informationen genom kryptering och dels för att verifiera identiteten hos båda ingående parterna. Det vanligaste är dock att SSL används för att verifiera säljarens identitet. En SSL-förbindelse kännetecknas av ett låst hänglås i webbläsarens nedre kant och att webbadressen börjar med https.

Personuppgifter
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av SS Bilbehör AB i egenskap av personuppgiftsansvarig.
Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. SS Bilbehör AB kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.
Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

Reservation
SS Bilbehör AB reserverar sig mot felaktigheter och felskrivningar i innehåll och priser i webshop och uppskattar tips om detta för möjliggöra korrekt information.

Cookies
Vi använder oss av cookies. Cookie-filen innehåller information om: vilka webbsidor du besökt, vilka inställningar du gjort på webbplatsen, hur länge du stannat på webbplatsen etc. Cookien ser endast den webbläsare som du använder vid besöket.

Lagar och rekommendationer
Vi följer tillämpliga bestämmelser i marknadsföringslagen, konsumentköplagen, prisinformationslagen, distansavtalslagen, konsumentkreditlagen, personuppgiftslagen och annan svensk lagstiftning samt god sed enligt Internationella Handelskammarens regler. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Force Majeure
SS Bilbehör AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt
detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och
omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande
omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller
ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Säkerhetspolicy
Den 25 maj 2018 träder den nya Dataskyddsförordningen i kraft, även kallad GDPR. Den nya förordningen gäller i hela EU och syftar till att stärka skyddet för den enskilda individen vid behandling av personuppgifter.

Den nya Dataskyddsförordningen GDPR, som står för General Data Protection Regulation är en ny förordning som är gemensam för alla länder inom EU/EES. Den ersätter Personuppuppgiftslagen PuL. Tanken med den nya förordningen är att harmonisera och få bort de skillnader som idag finns mellan EU-länderna.

Personuppgifter är all information som kan användas för att identifiera en enskild person. Exempel på detta kan vara grundläggande uppgifter om dig som namn och kontaktuppgifter, men även din köphistorik.

Det är viktigt för oss på SS Marin o Bilbehör AB att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den information som vi sparar om dig hos oss. SS Marin o Bilbehör AB lämnar aldrig dina personuppgifter till andra företag, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.

När du handlar hos oss registrerar vi ditt namn, adress, mobilnummer och e-postadress. Detta gör vi för att vi ska kunna fullfölja vårt avtal med dig och behandla din beställning. Uppgifterna sparas i 7 år på grund av rådande bokföringslag. Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice på Tel: 031-289150 eller webshop@ssbilbehor.se .

Vi ser till att dina personuppgifter alltid är skyddade hos oss, och att behandlingen följer både gällande dataskyddsregler, interna riktlinjer och rutiner. Om det skulle inträffa en säkerhetsincident, till exempel ett dataintrång eller en oavsiktlig förlust av uppgifter, har SS Bilbehör AB skyldighet att anmäla det till Datainspektionen inom 72 timmar.

Sekretesspolicy

Vårt åtagande
SS Bilbehör AB förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning.

Insamling av information
Via vår webbplats (ssbilbehor.se) kan du beställa produkter, kontakta oss och registrera dig som kund hos oss. Genom detta kan vi få reda på information som, ditt namn, adress och telefonnummer, d v s information som gör det möjligt för oss att leverera varor till dig samt uppgifter för betalning.

Vid besök på ssbilbehor.se får vi även in information såsom din IP-adress och domän m.m. Vi är personuppgiftsansvariga för behandlingen av de personuppgifterna som ni lämnar till oss.

Användning av personuppgifter
När du registrerar dig eller handlar varor från ssbilbehor.se, accepterar du att vi lagrar information om ditt köp samt att dina kontaktuppgifter sparas för att vi skall kunna leverera din beställning samt att de kan användas för att förbättra vårt system och att användas vid våra nyhetsutskick (i de fall du aktivt valt att prenumerera på våra utskick). Dina uppgifter kommer inte föras vidare till annat företag eller marknadsförare.

Svartlistning
Vi förbehåller oss rätten att blockera IP-nummer, konton och användare vid försök till bedrägeri eller dylikt.

Gällande länkar
Det finns länkar på ssbilbehor.se som gör att ni lämnar vår sajt. Reglerna på de sajterna kan skilja sig från våra.

Policy ändringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra på vår policy i framtiden, om det sker kommer vi påpeka detta på startsidan.

Senast sålda produkter
Motul Translube 90 350ml
Motul Translube 90 350ml
135 kr
Tohatsu Packning 8,1-15
Tohatsu Packning 8,1-15
35 kr
Tohatsu Packning 14,5x24
Tohatsu Packning 14,5x24
35 kr

Nyheter

2024-09-23

Volvo Penta Service delar

Nu har vi stort sortiment av service delar till Volvo Penta motorer och drev. Prisvärda delar som motsvarar original kvalitet.
2024-08-23

Suzuki Marin Höst Kampanj 2024

Suzuki Marin Höst Kampanj på utombordsmotorer utvalda enheter 2,5hk till 350hk gäller till 15 December 2024.
2024-08-20

Hummer Premiär 2024 - 23 September

Besök vår butik i Askim. Vi har laddat med allt för Hummerfiske.